Awards

De VOR ken twee prijzen die jaarlijks tijdens de Onderwijs Research Dagen worden uitgereikt in samenwerking met Vlaams Forum voor Onderwijsonderzoek (VFO).

 

VOR/VFO dissertatieprijs

2015 Wendelien Vantieghem Gender goes to school: the influence of gender norms on early adolescents' school functioning
2014 Mayra Mascareño Learning Opportunities in Kindergarten Classrooms
2013 Thijs Bol Why does education pay off?
2012 Janneke van de Pol Scaffolding in teacher-student interaction: Exploring measuring, promoting and evaluating scaffolding
2011 Orhan Agirdag De zwarte doos van schoolsegregatie geopend. Een mixed-method onderzoek naar de effecten van schoolcompositie op de onderwijsprestaties, het zelfbeeld en het schoolwelbevinden van de leerlingen in het lager onderwijs met bijzondere aandacht voor intermediaire processen
2010 Hester Hulpia Distributed leadership and organizational outcomes in secondary schools
2009 Jos Keuning Monitoring growth in reading and spelling
2008 Karen Könings Student perspectives on education: implications for instructional redesign
2007 Piet van den Bossche Minds in Teams; the influence of social and cognitive factors on team learning
2006 Marieke van der Schaaf Construct validation of teacher portfolio assessment : Procedures for improving teacher competence assessment illustrated by teaching students research skills
2005 Joke Torbeyns Children's strategy choice and strategy development in the domain of simple arithmetic
2004 Marianne van Woerkom Critical reflection at work. Bridging individual and organisational learning
2003 Dominique Sluijsmans Student involvement in assessment.The training of peer assessment skills
2002 Ida Oosterheert How Student Teachers Learn
2001 Carla van Boxtel Collaborative Concept Learning: collaborative learning tasks, student interaction and the learning of physics concepts
2000 Kitty Kwakman Leren van docenten tijdens de beroepsloopbaan
1999 Edith Hooge Ruimte voor beleid. Autonomievergroting en beleidsvoering in basisscholen
1998 Harm Biemans Fostering activation of prior knowledge and conceptual change
1997 -- --
1996 Sarah Blom Intellectuele vorming in Nederland en Frankrijk
1995 Wilfried Admiraal Reacties van docenten op aandachtseisende situaties in de klas
1994 Martha Otter Leesvaardigheid, leesonderwijs en buitenschools lezen. Instrumentatie en effecten
1993 Jan Vermunt Leerstijlen en sturen van denkprocessen in het hoger onderwijs
1992 John de Jong Defining a variable of foreign language learning
1991 Paul Leseman Structurele en pedagogische determinanten van schoolloopbanen

 

VPO begeleidingsprijs

2015 Paul van den Broek Universiteit Leiden
2014 Sven De Maeyer Universiteit van Antwerpen
2013 Adam Handelzalts, Nienke Nieveen, Joke Voogt en Jules Pieters  Universiteit Twente
2012 Perry den Brok, Douwe Beijaard, Jan van Tartwijk, Theo Wubbels, Mieke Brekelmans, Nico Verloop Universiteit Eindhoven, e.a.
2011 Anique de Bruin, Tamara van Gog en Jeroen van Merriënboer  Universiteit Maastricht
2010 Theo Eggen Universiteit Twente
2009 Jeroen van Merriënboer, Saskia Brand-Gruwel, Paul Kirschner, Jeano de Bock Universiteit Maastricht
2008 Jan van Driel Universiteit Leiden
2007 Gijsbert Erkens Universiteit Utrecht
2006 Ton de Jong  Universiteit Twente
2005 -- --
2004 Fred Paas Open Universiteit Nederland
2003 Fred Paas Open Universiteit Nederland
2002 Jeroen van Merrienboer Open Universiteit Nederland