Pedagogische Studiën

Tijdschrift
voor onderwijskunde
en opvoedkunde

Save-the-date:  ORD2021 in Utrecht, 7 - 9 juli 2021

Save-the-date:  ORD2021 in Utrecht, 7 - 9 juli 2021

 

Na een jaar uitstel vindt van 7 tot 9 juli 2021 de 50ste editie (!) van de Onderwijs Research Dagen (ORD) plaats. Deze ORD wordt georganiseerd door de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en het Universitair Medisch Centrum Utrecht en zal plaatsvinden op het Utrecht Science Park. Onderwijs is interactie en daarom blijft het thema van deze ORD ‘interactie’.

Interactie in het onderwijs ziet er sinds de Covid-19 pandemie anders uit dan voorheen. Massaal worden nieuwe leeromgevingen ontwikkeld, vindt interactie (deels) digitaal plaats en krijgen beoordelingen een andere vorm. Meer dan ooit wordt een beroep gedaan op veerkracht, inventiviteit en zelfregulatie van lerenden, docenten en ondersteunend personeel, en (stage)begeleiders.

Het stimuleren van interactie in het onderwijsveld vergt ook interactie tussen onderwijsonderzoekers en het onderwijsveld en vice versa. De ORD heeft deze verbinding tot doel, waarbij voortdurend wordt gependeld tussen theorie, methoden en praktijk, in interactie met elkaar.

We markeren de 50ste editie van de ORD met invited symposia met enerzijds onderzoekers, die reeds jaren baanbrekend onderzoek verrichten en anderzijds veelbelovende jonge onderwijsonderzoekers van nu.

Graag zien we je in (inter)actie in Utrecht!

De ORD 2021 commissie,

Tim Mainhard
Frans Prins
Marieke van der Schaaf
Liesbeth Baartman
Caroline Vonk
Anke Horstman

Heeft u vragen over uw bestaande registratie of abstract. Of andere vragen? Neem dan contact op met het symposiumsecretariaat:

ORD 2020 Symposium Secretariaat
Congress by design
E-mail: ord2020@congressbydesign.com
Tel: +31 (0)88 0898101

Universiteit docent “Leren en innoveren met ICT”.

Bij de Faculteit Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit is een vacature voor een Universiteit docent “Leren en innoveren met ICT”.  

NRO-verbindingsprijzen 202: inschrijving geopend

Nieuwsbericht

NRO-verbindingsprijzen 2020: inschrijving geopend
Kans maken? Meld jezelf of een collega aan!

Ben jij of ken jij iemand die steeds de samenwerking zoekt met anderen om onderwijs met onderzoek te verbeteren? Die andere onderwijsprofessionals en onderzoekers in Nederland wil inspireren? Meld jezelf of een collega aan voor de NRO-verbindingsprijzen 2020. Maak kans op een promotievideo én een geldbedrag van 2.000 euro!

Onderwijsprofessionals en onderzoekers in het zonnetje
Met de NRO-verbindingsprijzen worden onderwijsprofessionals en onderzoekers in het zonnetje gezet die door toepassing van wetenschappelijke kennis in de dagelijkse lespraktijk het onderwijs in Nederland verbeteren en vernieuwen. Er zijn drie NRO-verbindingsprijzen, voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

Kans maken?
Draagt jouw product of activiteit bij aan het leggen van de verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en de onderwijspraktijk? Wil jij andere onderwijsprofessionals en onderzoekers in Nederland inspireren? Meld jezelf of een collega aan!

  • Deadline aanmelden: maandag 8 juni, 12:00 uur

  • Meer informatie en aanmelden :

     nro.nl/prijs

Begin september worden de kanshebbers van de drie NRO-verbindingsprijzen bekendgemaakt. Alle kanshebbers krijgen een promotievideo over hun product of activiteit. Tijdens het NRO-congres op 28 oktober 2020 maakt de jury de drie winnaars bekend.

De NRO-verbindingsprijzen zijn een initiatief van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek in samenwerking met de MBO Raad, PO-Raad, VO-raad en de Vereniging voor Onderwijs Research.

Kalenderbericht

8 juni: deadline aanmelden voor de NRO-verbindingsprijzen

             

De winnaars en kanshebbers van de NRO-verbindingsprijzen 2019. Foto’s: Edwin Weers (Magazine on the Spot)

Job opportunities Zurich University of Teacher Education

Research Group Education and Digital Transformation

The research group on «Education and Digital Transformation» is being established in 2020. It will contribute to the joint research activities of the PH Zurich, the University of Zurich, the Zurich University of Applied Sciences (ZHAW), and the Zurich University of the Arts (ZHdK), as part of the digitisation initiative of the Zurich universities (DIZH).

Digital transformation continues to affect all areas of life and poses new challenges to science, society, and the education system. The Zurich University of Teacher Education (PH Zurich) is set to increase its contribution to research into digital transformation in an educational context and is establishing a research group on «Education and Digital Transformation» in 2020. The group's work will focus on the question of how digital transformation affects education, teaching and learning, and on how digital developments can be shaped in an educational context. These questions will be addressed in the following three areas of research:

Education and Digital Society

Digitalisation is changing social structures so fundamentally that there is increasing talk of a «digital society». The research group will examine which structural changes in the education system go hand in hand with digital transformation. One focus is on how educational institutions are facing the new opportunities and challenges. Another aim is to investigate how digital transformation is affecting societal contexts and, for example, the relevance of education in society, educational opportunities, or the role of teachers.

Pagina's

Abonneren op VOR RSS